Flickvänsmaterial-mentalitet och annat ofräscht

Tänkte att det här kunde va intressant att skriva om efter en kommentar på det här blogginlägget. Jag fick bekräftelse på att iaf en annan kände igen sig i att det är både skönt och viktigt att definiera/bestämma vissa saker för sig själv. Mer detaljerat: bestämma och ta kontroll själv över hur man vill leva, vad man värderar hos sig själv, sin roll gentemot andra.

Jag skrev att jag bestämt mig för att aldrig ångra något. På så vis kan jag aldrig göra något jag i efterhand skäms för eller mår dåligt av. Tänker jag ett varv till kanske det är lite felformulerat för jag menar nog ännu mera exakt: jag får ångra mig hur mycket jag vill, och det är inget fel i det. Rätten att ångra sig är en befrielse. Man måste inte göra rätt alltid. Man behöver inte vara duktig. Således stämmer det jag först skrev att jag aldrig ångrar något. ”Förlåter” jag alltid mig själv, eller rättare sagt; inte tar så allvarligt på misstag, så finns inget att ångra. Man kan ”ångra” att man följde med den och dem hem, käkat si och så många dagen-efter-piller med mera, men jaha big deal? Därmed stämmer det alltså att jag inte ångrar något, gjort är gjort.

Nu nånstans uppkommer ibland en monumental konflikt mellan hur jag resonerar och hur många män och kvinnor tänker kring kvinnor, könsroller, hur man ska leva, ha sex, hur leva upp till underförstådda normen helt enkelt. Vissa verkar ha missat tåget jag med flera hoppat på, jag fattar inte varför. Vad gör ni kvar på perrongen för misogyna idioter?  

De fullkomliga idioterna är alltså de som förkastar kvinnor som är som jag rent allmänt; som ”slampor”. Dessa upplever jag dock är en mindre och mindre del i takt med att äldre generationer dör ut. Jag syftar t.ex. på de här värderingarna att en kvinna ska vara oskuld tills bröllopet, vara en ickesexuell varelse över huvud taget; endast en moder helt enkelt. Det finns ju knappt längre tack och lov.

Men en hel del halvidiotiska värderingar lever i högsta grad hos kanske majoriteten av Sveriges befolkning. Nu kommer vi till flickvänsmaterial-mentalitet. Ett så hemskt sunkigt ord… Jag ljuger ju knappast när jag säger att jag är helt säker på att jag och samtliga veniabloggerskor inte klassas in i kategorin ”flickvänsmaterial”. Redan för ca sju år sedan när jag började ha mer ordentligt kinkysex slog mig tanken: ”Jag kommer ju aldrig kunna ha en relation med en vanilj-man… Eller en man som är mindre kinky än jag. Det finns ingen återvändo!” Det var lite tråkigt att tänka på för samtidigt hade jag ju så himla roligt i allt jag gjorde. Men att tänka tanken att skaffa en vanilj-kille och berätta om mina gangbangs, visa bilder på gamla blåmärken, beskriva den sköna känslan vid våldtäktsrollspel och strypsex osv, det var ju helt otänkbart. Jag kände av den eventuella problematiken redan då. Alternativet tänkte jag var att ljuga eller hålla hela ens förflutna hemligt men hur bra skulle det vara på en skala?

Det var det. Men bara för något år sen stötte jag på det sist bland mina vänner… Tog en fika med en kompis och vi pratade rent allmänt, han hade börjat dejta en ny tjej, han var ovanligt optimistisk den här gången, och hans lysande glädje smittade av sig till mig ända tills han sa nåt i stil med: ”Hon är en riktigt fin tjej!! Har varit med i bdsm-svängen länge liksom, men inte varit runt med alla. Ingen slampa liksom!” Jag kunde inte reagera där och då för det var en så liten mening och jag tror inte han fattade ens själv vad han sa och hur det riktade sig till just mig. Han hade därtill själv varit med och knullat mig på några gangbangs genom åren! Alltså fattar ni dubbelmoralen eller måste jag rista in det med stora bokstäver i min föraktfulla spya som framkallas på grund av det här?! Jag blev i alla fall helt överraskad och nollställd. Det smög sig på så subtilt, den där lilla markeringen att det är skillnad på kvinnor och kvinnor.

Nu är ju inte det här ett problem för mig för jag är både mognare och självsäkrare idag och skulle ändå aldrig ens kissa på en person som slänger sig med idéer som flickvänsmaterial. Men det är beklämmande för hela vårat samhälle att så inskränkta värderingar fortfarande råder, jag blir ledsen och arg och motiveras bara ännu mer att fortsätta blogga här.

bat2


14 svar på Flickvänsmaterial-mentalitet och annat ofräscht

  1. supermonster@live.se'
    Francis 10 april, 2016 kl 07:51 #

    PS: Du vill att folk ska ”respektera” dig, men du kan inte ens respektera andras åsikter. Jobba på dig själv vännen. Och om du vill att folk ska ta dig seriöst så kan du börja med att ta några andetag, se dig i spegeln och sedan förstå vad du själv skriver.

    • Tompa@hotmail.com'
      Thomas Umult 10 april, 2016 kl 16:34 #

      Att tjejer blir bedömda på ett sätt när de är sexuella och killar på ett helt annat sätt, är jämställdhetskunskap som folk får lära sig i högstadiet, kanske mellanstadiet. Pinsamt att du inte ens har så grundläggande kunskaper.

      Hoppas du i framtiden tvärtemot din skeva självbild kan förstå att du inte är någon som älskar, och hur förvrängt det är att feminister skulle vara de som sprider hat. Med ”progressiva” som dig inser man hur hård kamp det är kvar för ett jämlikt samhälle.

  2. klockan_hest@hotmail.com'
    Francis 10 januari, 2016 kl 19:29 #

    Insé att slampor är oattraktivt för de flesta män när det gäller förhållande och kärlek. Om man bara vill knulla så är slampor det bästa som finns!

    • miss KissMiss 11 januari, 2016 kl 09:02 #

      Din kommentar är ju inte direkt nåt nytt under solen. Men vi har uppenbart erfarenheter ur olika världar så tro inte du kan få mig eller nån som bloggar här att ”inse” nåt. Testa istället att prova ett nytt tankesätt ifall du är beredd att utvecka din personlighet. Lycka till!

      • drablishna@live.se'
        Francis 30 mars, 2016 kl 17:32 #

        När man är ignorant så fäller man en sån kommentar. Folk är olika och alla gör det dem vill. Acceptera att saker du gör har konsekvenser, klaga inte sedan varför ”den bra killen” lägger svansen mellan benen.

        Du ogillar ordet ”flickvänsmaterial” för att du känner att saker du gör har konsekvenser men du vägrar inse det. Det handlar om att hitta en ordentlig, seriös, mogen tjej med självrespekt och glädje för livet som inte låter vem som helst bestiga henne. En tjej som kan tänka själv och inte följer samhällets normer. Det är väldigt svårt att göra i det moderna samhället därav titeln ”flickvänsmaterial”.

        Du gjorde valet att delta i gangbangs och ha flera olika partners (rätta mig om jag har fel i det sista), visst kul för dig det är nog spännande och så. Jag och många killar är överens om att modern till ens barn inte är tjejen som gillade ”gangbangs”. I mina ögon är inte ordet slampa negativt, det blir dock negativt när en så kallad slampa inser vilka broar hon bränt och ska uttrya sig angående det.. (bara negativt för henne). Lycka till att hitta killen som gillar sånt dock (om du nu är intresserad av ett seriöst förhållande)

        Och innan du kallar mig mansgris bla bla bla så ska du veta att jag håller på mycket med crossdressing, tar hand om mitt utséende jämfört med den ”manliga mannen” till mindre detaljer (mer feminin dvs). Så normer och sånt bullshit kan vi kasta ut genom fönstret, det är inte bara den ”vita kränkta mannen som har förakt mot kvinnor” som tänker sig att flickvännen ska vara fin och ordentlig. Ställer man krav ska man kunna ta krav, jag hade ju varit en hycklare om jag tyckte allt detta men ändå fejkade till det för att sexa runt. De som inte hoppade på ditt tåg hoppade på nästa tåg, alla ska inte till samma plats.

        TL:DR
        Acceptera att inte alla killar gillar slampor som flickvänner.

        Peace!

        • miss KissMiss 30 mars, 2016 kl 19:24 #

          När man har uppenbara svårigheter med att ens försöka tänka annorlunda än man ev är van vid fäller man en sån kommentar.
          Pee peace på dig med

        • Tompa@hotmail.com'
          Thomas Umult 30 mars, 2016 kl 21:53 #

          Vad skulle det spela för roll om en som postar konservativa och sexistiska kommentarer sysslar med cross-dressing? Typiskt identitetspolitiskt flum. Ska vi lyssna på Jackie Arklöv som duktig antirasist med samma logik? Trist att någon som tror sig vara progressiv bara är så okunnig, motsägelsefull och reaktionär.

          • supermonster@live.se'
            Francis 10 april, 2016 kl 07:49 #

            Thomas:
            Eftersom hon gnäller på att jag är normföljande så måste jag bevisa för henne att jag inte är det, var fick du luft ifrån ens din cuck? Tillbaka till hålet du kom ifrån om du inte ska komma med något vettigt.

            KissMiss:
            Jag ser att du inte klarar av att argumentera eller ta in information, lycka till med den ignoranta och bittra attityden i livet 🙂 (Bitterhet är oattraktivt överlag, ett tips till dig)

            Typiskt att svara kort och icke responsivt när verkligheten knackar på dörren. Börja älska och sluta hata istället.

          • miss KissMiss 10 april, 2016 kl 10:46 #

            Men hur kan du inte fatta? Hela texten handlar ju om att jag har svårt för just den åsikten och värderingarna från män (och kvinnor) som du sen bara upprepar och upprepar och sen vill jag ska argumentera emot, igen? Jag har sagt mitt, och du har med dina kommentarer bekräftat exakt vad jag skrev om som mitt problem: hur kvinnor döms efter sin sexualitet, ibland. Du är ett riktigt praktexemplar av snubbar jag skrev om.
            Så svar nej, du förtjänar inga fler svar nu.

    • Baby Blodskam 11 januari, 2016 kl 11:59 #

      Vet inte var jag ska börja här riktigt…

  3. tomknox@gmail.com'
    Jacques 23 september, 2015 kl 21:40 #

    Eller så tycker man att matchande perversioner är minimikrav för att bli ihop med en tjej. Ett alternativt flickvänsmaterial

    Jättebra inlägg annars. Fick mig att tänka efter flera gånger!

    • miss KissMiss 24 september, 2015 kl 12:31 #

      Helt klart en mer positiv syn på ordet! Vissa pervon använder det säkert så med. Fast tror ändå den breda betydelsen av det är väldigt snävt och konventionellt (vaniljigt) normativt, tyvärr.

  4. hans_boras_75@hotmail.com'
    Hans 19 augusti, 2015 kl 13:16 #

    Bra skrivet!

    Det är svårt med förhållanden nör man är ett pervo. Man kan ju träffa någon som man kan tänka sig att dela resten av sitt liv med. Och så är den personen inte det minsta kinky, och öppet förhållande finns inte heller på vederbörandes karta.
    Inte helt lätt.

  5. amila.s@live.se'
    mea_culpa 18 augusti, 2015 kl 16:16 #

    Trycker på gilla här! Jättebra skrivet!

    Jag kan dock inte låta bli att känna mig chockad över dubbelmoralen hos den person du träffat! Har man varit på ett gangbang och sen drar kommentarer som denna tycker jag att man borde bannlysas mot att någonsin ha ett förhållande. Nej..usch!

Kommentera